Dnia 5.12.2023 uczniowie naszej szkoły wybrali się na profilaktyczny spektakl „DRAGI DONIKĄD”, który obejrzeliśmy dzięki sponsorom- Partnerem Wydarzenia był Samorząd Województwa Mazowieckiego Mazowsze serce Polski.
Spektakl jest swoistą analizą problemu jaki stanowią „narkotyki przyszłości”, a także studium współczesnego społeczeństwa.
Używki stają się pretekstem do rozmowy o dorastającym pokoleniu, o zaniku wartości oraz o degradacji, której są symbolem. Sztuka składa się z siedmiu odsłon, siedmiu stopni w ciągu których obnażona zostanie brutalna prawda na temat samych dopalaczy oraz motywacji społecznej, która stoi za dopalaczami.
Uczniowie mogli się zmierzyć z pytaniem: Czym tak naprawdę są „narkotyki przyszłości”? Z jednej strony są substytutem przygody, potrzebą przeżycia czegoś, czego rzeczywistość nie dostarcza, straszliwym w skutkach „nieznanym światem”, który kusi w czasach, gdy internet, media czy popkultura odzierają świat z wszelkiej tajemnicy. Z drugiej strony dopalacze są narkotykiem pustym, szybkim, łatwym, pozbawionym jakiegokolwiek kontekstu, ideologii, a tym samym wpasowują się idealnie w krytykę zmierzającego donikąd pokolenia skrótu, pokolenia komunikacji smsowej, emotikonów, żyjących dwa dni memów, bezcelowych fenomenów w stylu harlem shake, czy gangnam style, hollywoodzkich trailerów, pokolenia testowych matur, myślowych skrótów, pokolenia, gdzie wszystko jest szybkie, łatwo dostępne i przede wszystkim – zapewniające nagły, zaskakujący, mocny i najlepiej nieprzewidywalny efekt. Rosyjska ruletka naszych czasów.
Paradoksalnie dopalacze, choć noszą znamię narkotyku „pokolenia”, w swoim efekcie nie tworzą nawet wspólnoty, ale odrywają swoją ofiarę od całej sfery zewnętrznej, zamykają ją w swoim, kompletnie nieokreślonym świecie.
Spektakl był niezwykłym przeżyciem, które zwieńczyło osobiste spotkanie z aktorami występującymi na scenie. Wspaniała lekcja wychowawcza przedstawiona przez aktorów, w towarzystwie świateł i dźwięków poruszyło wszystkich widzów, a zaangażowanie i ciekawość pisała się na twarzach oglądających.