• Zakończenie Roku Szkolnego 2022/2023

• Czerwiec to najweselszy miesiąc roku dla wszystkich dzieci.  Z niecierpliwością czekamy na upragnione wakacje! W naszej szkole uroczyste zakończenie roku  odbyło się 23 czerwca .O godz.10:00 odbyła się uroczysta akademia z okazji zakończenia roku szkolnego 2022/2023 oraz pożegnania uczniów klasy VIII.

W uroczystości wzięli udział uczniowie, grono pedagogiczne, rodzice uczniów oraz zaproszeni goście- Wójt Gminy Olszewo- Borki Aneta Katarzyna Larent.

Akademia rozpoczęła się od poloneza wykonanego przez uczniów naszej szkoły po czym wprowadzono sztandar i odśpiewano hymn państwowy. Część oficjalną uświetniło pełne gratulacji i życzeń przemówienie Pana Dyrektora – Jerzego Kruka, skierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli.

Bardzo wzruszająca była część artystyczna w wykonaniu klasy VII i VIII którzy poprzez wiersze i piosenki wspominali lata spędzone w murach tej szkoły oraz dziękowali  nauczycielom i rodzicom za pomoc, wsparcie i trud włożony w  ich nauczanie i wychowanie. Drobne upominki dla ósmoklasistów  mają przypominać im o wspólnie spędzonych chwilach.

Zakończenie było wyjątkowe bo w tym dniu żegnaliśmy również przedszkolaków, którzy w większości byli z nami od samego początku. Rozpoczynali oni edukację jako 3-latki i przeszły cały czteroletni tryb edukacyjny w placówce. Przez cztery lata śledziliśmy ich postępy, widzieliśmy jak rosły i się rozwijały. Teraz przyszedł czas by wyruszyli w dalszą drogę.

Zakończeniem uroczystości było wręczenie dyplomów, nagród oraz świadectw z wyróżnieniem przez Dyrektora Szkoły.

Zakończenie kolejnego roku szkolnego za Wami. Przed Wami wyczekiwana przerwa od nauki. Pozostaje Wam życzyć Uczniowie, którzy wrócicie do naszej szkoły od września, i Wam, Absolwenci, wyjątkowych wakacji. Korzytajcie z doświadczeń, które zdobyliście i chwytajcie dzień. Udanego wypoczynku!

• Wycieczka pociągiem

• 22 czerwca klasa III wybrała się na wspaniałą wycieczkę do Chorzel. Wspaniałą, bo pociągiem a żeby było jeszcze milej w tą podróż razem z nami wybrali się rodzice !

Dla wielu z nas była to pierwsza podróż takim środkiem lokomocji. Najpierw zwiedziliśmy dworzec kolejowy. Odczytywaliśmy rozkład jazdy pociągów z dużej elektronicznej tablicy "Rozkładów przyjazdów i odjazdów pociągów" i gdy wreszcie wsiedliśmy do wagonu naszego pociągu zakupiliśmy bilety i ruszyliśmy w podróż. Podróż nie trwała długo, ale bardzo nam się podobało. Pociąg jechał szybko a bilety sprawdził nam miły konduktor. Dzieci z ciekawością obserwowały jego pracę.

Naszą wycieczkę uznaliśmy za bardzo ciekawą i chcemy jeszcze kiedyś pojechać znowu pociągiem…gdzieś dalej.

• Zakończenie Roku Szkolnego

• Dyrektor, Grono Pedagogiczne i uczniowie Szkoły Podstawowej w Przystani

serdecznie zapraszają na uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023

które odbędzie się 23 czerwca 2023 r. o godz. 10.00 na terenie naszej szkoły.

Msza Święta w Kościele Parafialnym w Nowej Wsi o godz 9.00

Serdecznie zapraszamy !

• Międzyszkolny Konkurs Plastyczny " Ja w mojej rodzinie "

• 19 czerwca odbyła się uroczystość z okazji rozstrzygnięcia Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego „Ja w mojej rodzinie”organizowanego przez Szkołę Podstawową w Grabówku.

Uczniowie naszej szkoły zajeli :

• Zofia Król – I miejsce, kategoria: uczniowie klas I-III,

• Alicja Głażewska – II miejsce, kategoria: uczniowie klas I-III,

• Maciej Białczak – III miejsce, kategoria: uczniowie klas IV-VIII,

• Kacper Mikulak – wyróżnienie, kategoria: uczniowie klas I-III.

Serdecznie gratulujemy !

• III Międzyszkolny Konkurs Literacki ,,Kraina Marzeń”

• Dnia 20 czerwca 2023r. w Szkole Podstawowej z Przedszkolem w Nowej Wsi odbył się
            III Międzyszkolny Konkurs Literacki ,,Kraina Marzeń” pod patronatem Pani Wójt
            Gminy Olszewo-Borki Anety Katarzyny Larent.

Uczestnicy pisali wiersz na temat swoich marzeń. Prace uczestników zostały wydane
            w postaci tomiku wierszy, który został wręczony każdemu uczestnikowi konkursu wraz
            z dyplomem przez panią Wójt Gminy Olszewo- Borki Anetę Katarzynę Larent i dyrektor
            Szkoły Podstawowej z Przedszkolem w Nowej Wsi panią Alinę Lenkiewicz.

Uczniowie ze  Szkoły Podstawowej z Przedszkolem w Nowej Wsi przedstawili inscenizację
            znanej baśni ,,Kopciuszek"

Z naszej szkoły swoim talentem literackim popisali się:

Alicja Głażewska - uczennica klasy III
            Zofia Król - uczennica klasy III
            Kacper Mikulak- uczeń klasy III
            Jerzy Woźniak - uczeń klasy IV
            Filip Król - uczeń klasy V
            Maciej Białczak- uczeń klasy VI
            Piotr Woźniak- uczeń klasy VIII

Gratulacje i życzymy dalszych sukcesów.

• Muzeum Żołnierzy Wyklętych

• 15 czerwca 2023 roku uczniowie klas IV-VIII naszej szkoły wzieli udział w wycieczce do Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od dziedzińca muzeum, prezentowana jest tam wystawa "Powstali 1863-64", która opowiada o Powstaniu Styczniowym i jego bohaterach. Plenerowa wystawa „Powstali 1863-64” zorganizowana została z okazji 160. rocznicy Powstania Styczniowego.

Ekspozycja w polskiej i angielskiej wersji językowej składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to faktograficzna opowieść o insurekcji 1863–1864 przedstawiona na szesnastu stanowiskach. Począwszy od przedstyczniowych manifestacji, przez przebieg walk, udział w nich wybranych postaci oraz różnych grup społecznych, po doniesienia światowej prasy o wydarzeniach, powstańczą modę z epoki i pamięć o zrywie.

Kolejnym  elementem wystawy jest rotunda, w multimedialnej formie prezentującą wybrane zagadnienia z okresu Powstania Styczniowego oraz opowieści o ludziach związanych z ruchem insurekcyjnym.

Serdecznie dziękujemy Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce za możliwość obejrzenia wystawy w nowoczesny, multimedialny, fascynujący i przede wszystkim trafiający do młodzieży sposób.

Tego dnia uczniowie przed zwiedzaniem wystawy w Muzeum Żołnierzy Wyklętych spędzili aktywnie czas w Parku Wodnym "AQUARIUM" w Ostrołęce.

• Finał XL Konkursu Recytatorskiego Kurpie Zielone w Literaturze.

• Dnia 06.06.2023r. odbył się Myszyńcu  finał między gminnego Konkursu Recytatorskiego Kurpie Zielone w Literaturze. Naszą szkołę i gminę reprezentował uczeń klasy IV Aleksander Głażewski.

Gratulacje dla Olka za dojście do finału i życzymy dalszych sukcesów.

• Dzień Dziecka przedłużony !

• 5 czerwca naszą szkołę odwiedził Bóbr Borek który swoją obecnością wywołał na twarach dzieci uśmiech i nie tylko u tych najmłodszych. Wielką niespodzianką dla uczniów była również wata cukrowa oraz popcorn przygotowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Olszewie- Borkach.

Tego dnia odbył się również wyścig rowerowy dla uczniów szkoły podstawowej.

• Piknik na łące

• Z okazji Dnia Dziecka i korzystając z pięknej słonecznej pogody nasze przedszkolaki wybrały się na pobliską łąkę. Dzieci radośnie i aktywnie spędziły czas na łonie natury.

Z wielkim zaciekawieniem obserwowały przyrodę, szukały nieznanych im roślin czy owadów w trawie. A na kocach czekało pyszne drugie śniadanie które przed wyjściem samodzielnie przygotowały dzieciaki !

Dzieci przyjemnie i miło spędziły czas na wspólnym odpoczynku. Pełni wrażeń wróciły do przedszkola gdzie czekały na nie pyszne owocowe lody !

• Zajęcia z matematyki nie muszą być nudne!

• Uczniowie klasy 6 i 7 uprawiali dziś na lekcji matematyki radosną twórczość. Wszystko dlatego, że omawiając zagadnienie figur przestrzennych sami tworzyli z plasteliny, patyczków, wykałaczek modele szkieletowe graniastosłupów prostych i ostrosłupów. Zadanie przybliżyło uczniom rozróżnienie brył geometrycznych. Na konkrecie mogli oni odkrywać budowę brył, kształt podstawy, ilość ścian, wierzchołków i krawędzi.